Event image

Firemní helpdesky pod náporem home office pracovníků

Jozef Kačala, Sales Engineer pro EMEA a APAC v GFI Software

Práce z domácí kanceláře je pro mnoho lidí příjemnou záležitostí. Odpadá každodenní únavné dojíždění, lze stihnout i nějaké ty domácí práce či mít jistotu, že děti jsou pod dohledem a v bezpečí. Některé odhady hovoří o tom, že během jarních měsíců globálně poklesla spotřeba antidepresiv, což je dáváno do souvislosti s méně stresujícím pracovním prostředím doma. Avšak práce z domu má své i stinné stránky a komu spotřeba antidepresiv určitě nepoklesla, jsou pracovníci firemních helpdesků, kteří nyní mají mnohem více práce než obvykle. 

Hlavní výzvy

Odhaduje se, že v důsledku koronavirové epidemie přemístilo své pracovníky do domácích kanceláří až 88 % organizací po celém světě.  Díky toku narostly technické problémy a dochází k přetížení na úrovni technické i zákaznické podpory. Odhaduje se, že kvůli nárůstu pracovníků na home office se zvýšil počet požadavků na helpdeskovu podporu globálně o 51 %. Zaměstnancům díky většímu počtu technických problémů klesá produktivita a pracovní morálka, když místo svých pracovních úkolů spíše řeší, zda jim bude fungovat VPN síť či jaká bude kvalita konferenčního hovoru na domácím wi-fi připojení.  

Logicky tím trpí i zákaznická podpora – řada pracovníků podpory totiž funguje také z domácího prostředí, a protože jejich domácí IT infrastruktura není stavěná na běžné helpdeskové zatížení, dochází k technickým výpadkům a snížení kvality služeb zákazníkům. Firmy tak ztrácejí svou reputaci a posléze zákazníky v důsledku pomalejší reakce na jejich požadavky. 

Kvalitní zákaznická podpora byla vždy klíčovým faktorem úspěchu, avšak v dnešní situaci se ukazuje, že pro k její udržení je stejně důležitá i technická podpora vlastních zaměstnanců pracujících na dálku. Kvalitní zákaznická podpora a technická podpora zaměstnanců jsou dnes spojené nádoby a vyžadují komplexní řešení. Organizace se proto snaží zefektivnit své procesy podpory a poohlížejí po výkonných a ucelených nástrojích k řešení požadavků zaměstnanců i zákazníků.  

Nároky na technické nástroje

Nedostatečnou podporu helpdeskových procesů pociťují všechny firmy, jejichž pracovníci částečně či úplně pracují z domu, aktuálně nejvíce jsou to pak společnosti cestovního ruchu, internetového prodeje či administrativní pracovníci všech odvětví.Například v případě e-shopů, kde o získání či ztrátě zákazníků rozhoduje o vteřinu rychlejší  reakce pracovníka podpory nebo zamrzlá webová stránka, jsou správně fungující helpdeskové systémy alfou a omegou celého podnikání.    

Firmy proto potřebují podpořit své helpdeskové procesy s využitím technických nástrojů, které jim umožní zejména:

  • Okamžitě reagovat na helpdeskové požadavky 
  • Automatizovat co nejvíce požadavků a řešit problémy preventivně
  • Zavést vícevrstvou podporu v situaci, kdy i pracovníci podpory sedí na home office
  • Zlepšovat dovednosti support týmů 
  • Vytvářet databáze znalostí k jednoduššímu a rychlejšímu ticket managementu

Komplexní helpdeskový systém

Mnoho, především pak SMB společností, tak může uvítat nedávno uvedené řešení GFI HelpDesk obsahující ucelenou a přitom dostupnou podporu helpdeskových procesů. GFI HelpDesk, postavený na technologii Kayako, je softwarové helpedeskové řešení se širokou funkčností včetně podpory chatování, ticketingu, ratingu a pokročilého reportování, automatizace rutinních procesů, či přístupu k přehledným webovým portálům. Řešení je dostupné jak samostatně, tak jako součást licenčního modelu GFI Unlimited

GFI HelpDesk je software sjednocující a integrující funkce podpory určený k vlastnímu hostingu. Zákazníci či zaměstnanci mohou zadat ticket na podporu jednoduše přes e-mail, chat nebo jiné aplikace a sledovat postup řešení. Pracovníci helpdesku mohou tickety prohlížet, vytvářet, přidělovat a zavírat. Mezi sebou mohou sdílet poznámky a spolupracovat na řešení problémů. Týmy mohou vytvářet pravidla pro automatické odpovědi a směrování ticketů podle jejich vlastností, obsahu, typu zákazníka a dalších parametrů.

Záznamy o veškeré aktivitě uživatelů dokáže GFI HelpDesk sloučit přes všechny interakce uživatele se společností do přehledné formy. Je možné zaznamenávat zobrazení stránek, objednávky, jejich historii, vyhledávání v helpdesku nebo události z vlastních produktů, aplikací a služeb v reálném čase. Helpdeskový tým má tak k dispozici mnohem více informací o podporovaných uživatelích. Výsledkem je pozitivní zákaznická zkušenost a jednodušší a produktivnější práce týmu.

Více na https://www.gfi.com/products-and-solutions/email-and-messaging-solutions/gfi-helpdesk či www.gfi-unlimited.cz.

Kategorie:
GFI Blog

Mohlo by vás dále zajímat

24.07.2024
Zařízení umožňuje efektivněji čelit výzvám spojeným s rostoucím počtem cloudových aplikací a dramatickým nárůstem provozu v podnikových sítích PRAHA, 24. července 2022 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, nově ...
16.07.2024
Nová verze oceňovaného nástroje kybernetické bezpečnosti a ochrany dat  dále zlepšuje ochranu proti moderním hrozbám PRAHA, 16. července 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, oznámil, že jeden z jejích stěžejních produktů ...
24.06.2024
Podle GFI Software je nejefektivnější obranou posílení ochrany firemní elektronické pošty   PRAHA, 24. června 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího dotazování provedeného mezi český ...
20.06.2024
Klíčovou schopností IT administrátorů jsou obecné dovednosti při řešení problémů  PRAHA, 20. června 2024 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, že v rámci jejího dotazování téměř polovina jejích pr ...
12.06.2024
Acronis XDR přináší kompletní, nativně integrovaný a vysoce efektivní nástroj kybernetické bezpečnosti ušitý na míru MSP poskytovatelům PRAHA, 12. června 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, představuje Acronis XDR, nejn ...
10.06.2024
ZEBRA dále rozšiřuje produktové portfolio, když letos přidala do své distribuce dvě nové značky Praha, 10. června 2024 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor s přidanou hodnotou (VAD) v segmentu kybernetické ochrany, ocenila na svém každoročním setk ...
30.05.2024
České firmy nicméně nemají vypracovaný detailní plán pro reakci na kybernetické incidenty PRAHA, 30. května 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, představil výsledky dotazování mezi svými českými a slovenskými IT partnery ...
28.05.2024
IT pracovníci čelí stále většímu rozptylování vedoucí k chybám a potenciálním finančním ztrátám  PRAHA, 28. května 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že komplikovanější IT infrastruktura a slož ...
27.05.2024
Multi-tenantní řešení podporuje nasazení cloudu v SMB segmentu díky rozšířeným možnostem efektivnější správy Windows 365. PRAHA, 22. května 2024 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, představuje produkt N- ...
16.05.2024
Podle GFI Software má technické zabezpečení přístupu smysl hlavně v kombinaci s anti-phishingovými nástroji a školením uživatelů o metodách sociálního inženýrství PRAHA, 16. května 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podni ...