Event image

Firemní helpdesky pod náporem home office pracovníků

Jozef Kačala, Sales Engineer pro EMEA a APAC v GFI Software

Práce z domácí kanceláře je pro mnoho lidí příjemnou záležitostí. Odpadá každodenní únavné dojíždění, lze stihnout i nějaké ty domácí práce či mít jistotu, že děti jsou pod dohledem a v bezpečí. Některé odhady hovoří o tom, že během jarních měsíců globálně poklesla spotřeba antidepresiv, což je dáváno do souvislosti s méně stresujícím pracovním prostředím doma. Avšak práce z domu má své i stinné stránky a komu spotřeba antidepresiv určitě nepoklesla, jsou pracovníci firemních helpdesků, kteří nyní mají mnohem více práce než obvykle. 

Hlavní výzvy

Odhaduje se, že v důsledku koronavirové epidemie přemístilo své pracovníky do domácích kanceláří až 88 % organizací po celém světě.  Díky toku narostly technické problémy a dochází k přetížení na úrovni technické i zákaznické podpory. Odhaduje se, že kvůli nárůstu pracovníků na home office se zvýšil počet požadavků na helpdeskovu podporu globálně o 51 %. Zaměstnancům díky většímu počtu technických problémů klesá produktivita a pracovní morálka, když místo svých pracovních úkolů spíše řeší, zda jim bude fungovat VPN síť či jaká bude kvalita konferenčního hovoru na domácím wi-fi připojení.  

Logicky tím trpí i zákaznická podpora – řada pracovníků podpory totiž funguje také z domácího prostředí, a protože jejich domácí IT infrastruktura není stavěná na běžné helpdeskové zatížení, dochází k technickým výpadkům a snížení kvality služeb zákazníkům. Firmy tak ztrácejí svou reputaci a posléze zákazníky v důsledku pomalejší reakce na jejich požadavky. 

Kvalitní zákaznická podpora byla vždy klíčovým faktorem úspěchu, avšak v dnešní situaci se ukazuje, že pro k její udržení je stejně důležitá i technická podpora vlastních zaměstnanců pracujících na dálku. Kvalitní zákaznická podpora a technická podpora zaměstnanců jsou dnes spojené nádoby a vyžadují komplexní řešení. Organizace se proto snaží zefektivnit své procesy podpory a poohlížejí po výkonných a ucelených nástrojích k řešení požadavků zaměstnanců i zákazníků.  

Nároky na technické nástroje

Nedostatečnou podporu helpdeskových procesů pociťují všechny firmy, jejichž pracovníci částečně či úplně pracují z domu, aktuálně nejvíce jsou to pak společnosti cestovního ruchu, internetového prodeje či administrativní pracovníci všech odvětví.Například v případě e-shopů, kde o získání či ztrátě zákazníků rozhoduje o vteřinu rychlejší  reakce pracovníka podpory nebo zamrzlá webová stránka, jsou správně fungující helpdeskové systémy alfou a omegou celého podnikání.    

Firmy proto potřebují podpořit své helpdeskové procesy s využitím technických nástrojů, které jim umožní zejména:

  • Okamžitě reagovat na helpdeskové požadavky 
  • Automatizovat co nejvíce požadavků a řešit problémy preventivně
  • Zavést vícevrstvou podporu v situaci, kdy i pracovníci podpory sedí na home office
  • Zlepšovat dovednosti support týmů 
  • Vytvářet databáze znalostí k jednoduššímu a rychlejšímu ticket managementu

Komplexní helpdeskový systém

Mnoho, především pak SMB společností, tak může uvítat nedávno uvedené řešení GFI HelpDesk obsahující ucelenou a přitom dostupnou podporu helpdeskových procesů. GFI HelpDesk, postavený na technologii Kayako, je softwarové helpedeskové řešení se širokou funkčností včetně podpory chatování, ticketingu, ratingu a pokročilého reportování, automatizace rutinních procesů, či přístupu k přehledným webovým portálům. Řešení je dostupné jak samostatně, tak jako součást licenčního modelu GFI Unlimited

GFI HelpDesk je software sjednocující a integrující funkce podpory určený k vlastnímu hostingu. Zákazníci či zaměstnanci mohou zadat ticket na podporu jednoduše přes e-mail, chat nebo jiné aplikace a sledovat postup řešení. Pracovníci helpdesku mohou tickety prohlížet, vytvářet, přidělovat a zavírat. Mezi sebou mohou sdílet poznámky a spolupracovat na řešení problémů. Týmy mohou vytvářet pravidla pro automatické odpovědi a směrování ticketů podle jejich vlastností, obsahu, typu zákazníka a dalších parametrů.

Záznamy o veškeré aktivitě uživatelů dokáže GFI HelpDesk sloučit přes všechny interakce uživatele se společností do přehledné formy. Je možné zaznamenávat zobrazení stránek, objednávky, jejich historii, vyhledávání v helpdesku nebo události z vlastních produktů, aplikací a služeb v reálném čase. Helpdeskový tým má tak k dispozici mnohem více informací o podporovaných uživatelích. Výsledkem je pozitivní zákaznická zkušenost a jednodušší a produktivnější práce týmu.

Více na https://www.gfi.com/products-and-solutions/email-and-messaging-solutions/gfi-helpdesk či www.gfi-unlimited.cz.

Kategorie:
GFI Blog

Mohlo by vás dále zajímat

02.12.2025
JKC je slovenská IT společnost zaměřená na poskytování komplexních služeb v oblasti správy IT infrastruktury, kybernetické bezpečnosti a virtualizace. Svým klientů nabízí řešení šitá na míru – od monitorování a správy sítí (RMM) přes ochranu před úni ...
26.11.2025
Doba, po kterou lze s přijatelným rizikem být bez důležitých dat, se dramaticky zkracuje PRAHA, 26. listopadu 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, představil výsledky dotazování mezi svými českými a slovenskými IT partn ...
24.11.2025
Digitální protějšek klíčových zaměstnanců umožňuje sdílet znalosti mnohem rychleji a efektivněji PRAHA, 24. listopadu 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, představila řešení MyPersonas, nástroj pro genero ...
12.11.2025
Aktualizace přináší vylepšené funkce, které zjednodušují ochranu a posilují compliance požadavky pro všechny organizace spravující kritické systémy PRAHA, 12. listopadu 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, oznámil novou ...
10.11.2025
Pouze desetina SMB firem považuje vlastní stav zabezpečení před kyber útoky za vyhovující PRAHA, 10. listopadu 2025 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, že podle jejího průzkumu zaměřeného na MSP ...
30.10.2025
Podniky hledají nástroje, jak zefektivnit firemní komunikaci a nepřicházet o obchodní příležitosti PRAHA, 30. října 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení pro komunikaci, bezpečnost a správu v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího dot ...
22.10.2025
Nová verze posiluje oblast bezpečnosti, aby splnila rostoucí požadavky uživatelů na kybernetickou ochranu PRAHA, 22. října 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, oznámil uvedení nové verze svého integrovaného zálohovacího ...
16.10.2025
Analýza s podporou AI umožňuje snižovat rizika závažných bezpečnostních hrozeb až o 60 % a zkrátit čas na řešení incidentů až o 55 % PRAHA, 16. října 2025 – ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, že společnost N ...
09.10.2025
Komunikační potřeby e-shopů nyní dokáží zvládat e-mailové nástroje postavené na AI PRAHA, 9. října 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení pro komunikaci, bezpečnost a správu v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího zjištění čekají záka ...
30.09.2025
Od aktuální verze také dochází k přehlednějšímu pojmenování jednotlivých produktů PRAHA, 30. září 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, vylepšil svou MSP platformu Acronis Cyber Protect Cloud o další nové funkce. Ty zahr ...