Event image

Firemní helpdesky pod náporem home office pracovníků

Jozef Kačala, Sales Engineer pro EMEA a APAC v GFI Software

Práce z domácí kanceláře je pro mnoho lidí příjemnou záležitostí. Odpadá každodenní únavné dojíždění, lze stihnout i nějaké ty domácí práce či mít jistotu, že děti jsou pod dohledem a v bezpečí. Některé odhady hovoří o tom, že během jarních měsíců globálně poklesla spotřeba antidepresiv, což je dáváno do souvislosti s méně stresujícím pracovním prostředím doma. Avšak práce z domu má své i stinné stránky a komu spotřeba antidepresiv určitě nepoklesla, jsou pracovníci firemních helpdesků, kteří nyní mají mnohem více práce než obvykle. 

Hlavní výzvy

Odhaduje se, že v důsledku koronavirové epidemie přemístilo své pracovníky do domácích kanceláří až 88 % organizací po celém světě.  Díky toku narostly technické problémy a dochází k přetížení na úrovni technické i zákaznické podpory. Odhaduje se, že kvůli nárůstu pracovníků na home office se zvýšil počet požadavků na helpdeskovu podporu globálně o 51 %. Zaměstnancům díky většímu počtu technických problémů klesá produktivita a pracovní morálka, když místo svých pracovních úkolů spíše řeší, zda jim bude fungovat VPN síť či jaká bude kvalita konferenčního hovoru na domácím wi-fi připojení.  

Logicky tím trpí i zákaznická podpora – řada pracovníků podpory totiž funguje také z domácího prostředí, a protože jejich domácí IT infrastruktura není stavěná na běžné helpdeskové zatížení, dochází k technickým výpadkům a snížení kvality služeb zákazníkům. Firmy tak ztrácejí svou reputaci a posléze zákazníky v důsledku pomalejší reakce na jejich požadavky. 

Kvalitní zákaznická podpora byla vždy klíčovým faktorem úspěchu, avšak v dnešní situaci se ukazuje, že pro k její udržení je stejně důležitá i technická podpora vlastních zaměstnanců pracujících na dálku. Kvalitní zákaznická podpora a technická podpora zaměstnanců jsou dnes spojené nádoby a vyžadují komplexní řešení. Organizace se proto snaží zefektivnit své procesy podpory a poohlížejí po výkonných a ucelených nástrojích k řešení požadavků zaměstnanců i zákazníků.  

Nároky na technické nástroje

Nedostatečnou podporu helpdeskových procesů pociťují všechny firmy, jejichž pracovníci částečně či úplně pracují z domu, aktuálně nejvíce jsou to pak společnosti cestovního ruchu, internetového prodeje či administrativní pracovníci všech odvětví.Například v případě e-shopů, kde o získání či ztrátě zákazníků rozhoduje o vteřinu rychlejší  reakce pracovníka podpory nebo zamrzlá webová stránka, jsou správně fungující helpdeskové systémy alfou a omegou celého podnikání.    

Firmy proto potřebují podpořit své helpdeskové procesy s využitím technických nástrojů, které jim umožní zejména:

  • Okamžitě reagovat na helpdeskové požadavky 
  • Automatizovat co nejvíce požadavků a řešit problémy preventivně
  • Zavést vícevrstvou podporu v situaci, kdy i pracovníci podpory sedí na home office
  • Zlepšovat dovednosti support týmů 
  • Vytvářet databáze znalostí k jednoduššímu a rychlejšímu ticket managementu

Komplexní helpdeskový systém

Mnoho, především pak SMB společností, tak může uvítat nedávno uvedené řešení GFI HelpDesk obsahující ucelenou a přitom dostupnou podporu helpdeskových procesů. GFI HelpDesk, postavený na technologii Kayako, je softwarové helpedeskové řešení se širokou funkčností včetně podpory chatování, ticketingu, ratingu a pokročilého reportování, automatizace rutinních procesů, či přístupu k přehledným webovým portálům. Řešení je dostupné jak samostatně, tak jako součást licenčního modelu GFI Unlimited

GFI HelpDesk je software sjednocující a integrující funkce podpory určený k vlastnímu hostingu. Zákazníci či zaměstnanci mohou zadat ticket na podporu jednoduše přes e-mail, chat nebo jiné aplikace a sledovat postup řešení. Pracovníci helpdesku mohou tickety prohlížet, vytvářet, přidělovat a zavírat. Mezi sebou mohou sdílet poznámky a spolupracovat na řešení problémů. Týmy mohou vytvářet pravidla pro automatické odpovědi a směrování ticketů podle jejich vlastností, obsahu, typu zákazníka a dalších parametrů.

Záznamy o veškeré aktivitě uživatelů dokáže GFI HelpDesk sloučit přes všechny interakce uživatele se společností do přehledné formy. Je možné zaznamenávat zobrazení stránek, objednávky, jejich historii, vyhledávání v helpdesku nebo události z vlastních produktů, aplikací a služeb v reálném čase. Helpdeskový tým má tak k dispozici mnohem více informací o podporovaných uživatelích. Výsledkem je pozitivní zákaznická zkušenost a jednodušší a produktivnější práce týmu.

Více na https://www.gfi.com/products-and-solutions/email-and-messaging-solutions/gfi-helpdesk či www.gfi-unlimited.cz.

Kategorie:
GFI Blog

Mohlo by vás dále zajímat

16.06.2025
Cloudová MSP platforma reaguje na klíčové postavení e-mailů v dnešním podnikání PRAHA, 16. června 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, přidal do své MSP platformy Acronis Cyber Protect Cloud další nové funkce. Vylepšení ...
12.06.2025
Nová aktualizace dále vylepšuje VPN schopnosti, zkracuje reakční dobu a zvyšuje úroveň ochrany před známými i neznámými hrozbami PRAHA, 12. června 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, představila aktuali ...
09.06.2025
Dvě nové kategorie potvrzují úspěšné zařazování nových řešení do distribučního portfolia PRAHA, 9. června 2025 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor s přidanou hodnotou (VAD) v segmentu kybernetické ochrany, ocenila v rámci svého každoročního vyhla ...
27.05.2025
Rozvoj cloudových úložišť urychluje snižující se nedůvěra v zabezpečení dat a klesající ceny PRAHA, 27. května 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, představil výsledky dotazování mezi svými českými a slovenskými IT part ...
22.05.2025
Služby v oblasti koncových zařízení představují segmenty s nejvyšším potenciálem do budoucna PRAHA, 22. května 2025 – ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, představila druhou výroční zprávu MSP Horizons Report, kterou ...
16.05.2025
Pouze 12 % společností se cítí plně chráněných proti sofistikovaným útokům na svá data PRAHA, 15. května 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že současný nárůst objemu dat a počtu úložišť vede ke ...
15.05.2025
PRAHA, 14. května 2025 – ZEBRA SYSTEM LLC, přední distributor cloudových služeb a služeb s přidanou hodnotou a sesterská firma společnosti ZEBRA SYSTEMS s.r.o., dnes oznámila rozšíření svého působení do Severní Ameriky a jmenování Paula Trefonase do ...
13.05.2025
Díky spojení Acronis XDR s oceňovaným firewallem Fortinet mohou MSP poskytovatelé minimalizovat síťové hrozby a zabránit budoucím útokům PRAHA, 13. května 2025 – Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, uved ...
29.04.2025
S časově náročnou tvorbou smysluplných odpovědí se při využívání elektronické pošty potýká 68 % podnikových uživatelů PRAHA, 29. dubna 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že v rámci dotazování m ...
25.04.2025
Spolupráce posiluje zaměření na potřeby lokálních MSP v oblasti EDR/XDR a ochrany M365 PRAHA, 24. dubna 2025 – Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, a ZEBRA SYSTEMS, přední distributor VAD v oblasti ochrany dat, k ...