Event image

SPOLEČNOST PRO PODPORU LIDÍ S MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM V ČESKÉ REPUBLICE

O zákazníkovi

Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice (SPMP) je organizace, která zastřešuje více než 70 pobočných spolků sdružujících rodiče s mentálním postižením či samotné postižené. Odhaduje se, že v České republice 1 – 3 % celé populace jsou lidé s mentálním postižením. Cílem SPMPCR je podporovat integraci těchto lidi a upozorňovat na to, že i oni mají standardní lidská práva, mohou pracovat, samostatně bydlet, navazovat vztahy a vést obvyklý život apod. Organizace se zasazuje o udržování svéprávnosti, snaží se řešit s rodiči otázku budoucnosti dětí, včetně v poslední době hodně diskutovaného tématu inkluze ve vzdělání a v dospělém životě.

Výzvy

Společnost sídlí v pražském Karlíně, kde jednak komunikuje se svými klienty a jednak se snaží pomáhat i lidem v jednotlivých regionálních spolcích. Činnost SPMP zahrnuje organizaci nejrůznějších společenských akcí a sociální poradenství ať již formou osobní, telefonickou nebo e-mailu. Sociální poradenství je stěžejní činností společnosti, na které navazují další aktivity jako podpůrné víkendy s terapeuty, pro rodiče dětí či sebeadvokační činnost lidí s mentálním postižením. Důležitou součástí aktivit je také organizace konferencí či seminářů, včetně zapojení do mezinárodních projektů. Zajišťováním všech těchto aktivit se zabývá cca 15 – 20 zaměstnanců včetně externistů, kteří se ročně věnují více než 150 klientům osobně v Praze a Brně a mnoha dalším telefonicky a po e-mailu, celkem pak více než 500 lidí z celé republiky ročně.
Pracovníci společnosti tím pádem poměrně masivně komunikují, ať již po telefonu, Skypu a v současné době především elektronickou poštou. Není žádnou výjimkou, když jednotliví pracovníci řeší týdně až 500 e-mailů (příchozích i odchozích). Řada z nich, zejména externisté, také pracují nejen v prostorách kanceláře, ale také z domova, z kaváren, na schůzkách či v dopravních prostředcích. Vzhledem k omezeným rozpočtům je navíc kladen důraz na co nejnižší náklady při komunikaci.

Řešení

V roce 2007 společnost nasadila komunikační řešení Kerio Connect, které je jednou z hlavních alternativ k Microsoft Exchange. E-mailový server Kerio Connect poskytuje e-mail, instant messaging, sdílené kalendáře a správu kontaktů ve většině poštovních klientů, IM klientů, webových prohlížečích a mobilních zařízeních.
V SPMP nahradilo Kerio Connect původní nezabezpečené mailhostingové řešení. Hlavními nedostatky předešlého emailového systému byla nízká kvalita služeb, malé schránky, nemožnost plné synchronizace a sdílení schránek apod. Nasazení nového řešení Kerio Connect nabídl externí IT administrátor, který s ním měl dobré zkušenosti v jiných společnostech. Hlavní motivem byl fakt, že Kerio Connect umožňuje plnou kontrolu nad administrací, je spolehlivý, a obsahuje kvalitní služby podpory a aktualizací. Systém momentálně v SPMP běží na Windows Server 2016, na hardwaru HP server ML110 a v kombinaci s antivirovým programem Sophos.

Přínosy

Hlavní výhodou Kerio Connect je vzhledem k mobilnímu stylu práce pracovníků SPMS snadný přístup k elektronické poště odkudkoliv přes chytrý telefon. Pracovníci si mohou poštu zkontrolovat na cestě či doma, aniž by museli mít neustále u sebe notebook. Velkou uživatelskou výhodou jsou sdílené kontakty, ke kterým funguje přístup odkudkoliv a nemusejí se vytvářet pro každého uživatele zvlášť – to je důležité především v kolektivu SPMP, který tvoří často matky s malými dětmi na částečný úvazek, kde tudíž dochází k častým personálním změnám, s požadavkem na flexibilní pracovní podmínky. Rovněž se používají funkcionality umožňující synchronizaci kalendáře a další formy spolupráce s brněnskou kanceláří.
SPMP se elektronickou poštou podařilo v podstatě nahradit kdysi běžnou poštovní komunikaci během organizace akcí, včetně přihlašování na konference, upozorňování, zasílání událostí do kalendáře, čímž se výrazně zlepšuje účast na konferencích. V roce 2017 došlo v rámci rozšíření částečných pracovních úvazků a k vyšší potřebě flexibilní práce z domova, a proto byl zvýšen počet licencí Kerio Connect z původních 10 na současných 15.

Dosažené cíle

„V průběhu let se elektronická pošta stala hlavní pracovním nástrojem k vyřizování naší agendy a k organizaci nejrůznějších aktivit. Vzhledem k flexibilitě a mobilitě naší práce je pro nás Kerio Connect neocenitelným pomocníkem, jsme s ním velmi spokojeni. Velmi si vážíme nezištné pomoci, díky které můžeme tento uživatelsky velmi přívětivý produkt využívat zdarma, a nyní i v rozšířeném počtu licencí.“

Camille Latimier, ředitelka Společnosti pro podporu lidí s mentálním postižením.

Případová studie ke stažení zde

Mohlo by vás dále zajímat

17.09.2025
Společnost VYSCO plus s.r.o. je dodavatelem služeb a výpočetní techniky od roku 1991. Cílí zejména na podnikovou sféru v mnoha oborech včetně např. výroby, velkoobchodu, maloobchodu, zdravotnictví, sociálních služeb či školství. Svojí činností pokrýv ...
15.09.2025
Strategické partnerství je založené na řešeních využívajících umělou inteligenci PRAHA / AUSTIN (Texas), 15. září 2025 – Společnost GFI Software, globální lídr v oblasti bezpečnostních a komunikačních řešení založených na umělé inteligenci (AI) pro m ...
11.09.2025
Ransomware zůstává hlavní hrozbou pro velké a střední podniky, nejaktivnější hackeři stále častěji využívají AI k realizaci kampaní s nízkými náklady a vysokým ziskem PRAHA, 11. září 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, ...
26.08.2025
Migrace na GFI KerioConnect přináší úsporu nákladů, snadné nasazení a správu   PRAHA, 26. srpna 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení pro bezpečnost a správu v podnikových sítích, varuje, že v souvislosti s ukončením podpory pro Exchange S ...
21.08.2025
Nové údaje naznačují, že kyberzločinci se zaměřují na SMB segment, který jim přináší  rychlejší a snazší zisky PRAHA, 21. srpna 2025 – ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, představila výroční zprávu N-able o hrozbách ...
18.08.2025
Nová funkce v platformě Acronis je zajímavá zejména pro firmy hledající alternativy k prostředí VMware PRAHA, 18. srpna 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, přidal do své MSP platformy Acronis Cyber Protect Cloud bezagen ...
31.07.2025
Wolko-plast, česká společnost v odvětví průmyslové výroby, úspěšně využívá Acronis Cyber Protect Cloud.  Služby zálohování dat a ochrany koncových zařízení postavené na cloudové platformě Acronis zajišťují firmě odolnost proti kybernetickým rizikům a ...
31.07.2025
Služby Acronis pomáhají eliminovat rizika případných výpadků výrobních a obchodních procesů PRAHA, 31. července 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, uvedla, že její řešení Acronis Cyber Protect Cloud úspěšně využívá spol ...
28.07.2025
Tento měsíc se společnost navíc stala novým autorizovaným distributorem produktů GFI Kerio v Severní Americe  PRAHA, 28. července 2025 – Společnost ZEBRA SYSTEMS s.r.o., přední distributor řešení kybernetické ochrany, cloudových služeb a služeb s při ...
23.07.2025
Rychlejšímu rozvoji v poskytování řízených služeb nejvíce brání limitované rozpočty klientů a nedostatečná automatizace MSP procesů PRAHA, 23. července 2025 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, ž ...