Průzkum Acronis mezi mileniály: Technologie jako nedělitelná součást identity

Mileniálové se pomalu stávají nejsilnější generací pracovní síly ve světě i v ČR a zpátky už cesta nevede. Jsou největšími participanty ve sdílené ekonomice a zároveň se jedná o nejvíce technologiemi propojenou generaci v historii. O jejich potřebě být neustále online už vyšlo mnoho textů, málokterý se ale soustředí na to, jak doopravdy vnímají svůj vztah s daty a zařízeními.

Aby tuhle mezeru zaplnil, Acronis mezi mileniály provedl průzkum, snažící se zodpovědět, jaký mají vztah ke dvěma technologiím, se kterými velmi často interagují: se smartphony a sociálními médii.

 

Rozvoj digitální identity…

Mileniálové jsou první a prozatím jedinou dospělou generací, kterou můžeme označit za nativně digitální a jež je proto úspěšnější v adaptování se na změny, které nové technologie do světa přinášejí. S rozvojem sdílené ekonomiky a sociálních médií se stává digitální propojení přirozeně důležitějším pro jejich osobní, profesionální i občanský život.

Z výzkumu Acronis vyplývá, že 37 procent mileniálů si své online identity váží „hodně“ a 14 procent uvedlo, že je to pro ně „to nejdůležitější“. Celých 75 procent z těch, kteří ztratili zařízení a data, se cítilo zničeně (19 procent) anebo rozčileně (56 procent).

Mileniálové si tedy povětšinou uvědomují, že se do digitálního světa přesouvá část vytváření a uchovávání vzpomínek, část jejich identity, a ztráta zařízení nebo obecněji přístupu k těmto datům pro ně dnes může být psychicky náročnější, než jak tomu bylo při podobné ztrátě jen deset let zpátky.

 

A následná závislost na přístupu k datům?

Vzhledem k přesunu větší či menší části jejich identity do digitálního světa dává smysl, že se někteří mileniálové zdají být závislými na svých zařízeních – 23 procent dotázaných přiznalo, že se cítí nervózní kdykoli, když u sebe nemají svůj mobil a dalších 26 procent se tak cítí občas.

Na druhou stranu, 51 procent z nich tyto pocity nepociťuje nebo nepřiznává. Navíc, 68 procent uvedlo, že se na mobil dívají maximálně jednou až třikrát do hodiny, což se nezdá být vysoké číslo. Můžeme tedy předpokládat, že pro většinu se smartphony nestaly předmětem vážnější závislosti.

 

A jak svá data chrání?

Ještě zajímavější jsou čísla hovořící o způsobu ochrany mobilních dat mileniálů: 18 procent uvedlo, že pro přístup do telefonu nepoužívají heslo ani technologii rozpoznávání obličeje. 19 procent využívá obě metody zároveň a zbylých 64 procent využívá pouze zabezpečení heslem.

Tato čísla sice podporují předchozí zjištění, že mileniálové na svých smartphonech nejsou závislí, zároveň ale naznačují, že mileniálové nedostatečně dbají na ochranu dat, která se stávají stále důležitějšími pro jejich osobní i profesní životy.

 

Myšlenka závěrem

Mileniálové, oproti přechozím generacím, tráví více času zíráním do obrazovek, více se upínají ke svým digitálním identitám a více závisí na mobilních zařízeních, což je důsledkem rapidní technologické proměny společnosti. Se změnami ale nedrží tempo v ochraně svých digitálních „domovů“ před potenciálními narušiteli a před takřka nevyhnutelnými ztrátami. Jedním z nejlepších řešení chránících před širokou škálou rizik je technologie zálohování. S Acronis True Image mají uživatelé možnost kolem svých dat na smartphonech i počítačích rozhodit bezpečnostní síť, která ochrání veškeré jejich fotky, dokumenty, hudbu, nastavení operačního systému i účty na sociálních médiích. Zálohování je rychlé a obnova ještě rychlejší, a navíc True Image umožňuje synchronizaci dat napříč všemi používanými zařízeními a cloudem, a ještě data efektivně ochrání před ransomwary.

Nenechávejte svá data bez ochrany. Začněte využívat Acronis True Image ještě dnes se 30 dny na vyzkoušení zdarma.

 

Zpracováno z anglických zdrojů Acronis

Kategorie:
Acronis Blog

Mohlo by vás dále zajímat

27.02.2024
3 TB dat uložené v archivačním řešení poskytují autentické a nezpochybnitelné podklady v rámci probíhajících řízení PRAHA, 27. února 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že společnost D.A.S., posk ...
21.02.2024
Nejnovější verze podnikové kybernetické ochrany od Acronis nabízí nejrychlejší obnovu po kybernetickém útoku či ztrátě dat PRAHA, 21. února 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, uvedl Acronis Cyber Protect 16, nejnovější ...
20.02.2024
Nejvíce dotázaných spatřuje možnou pomoc umělé inteligence pro skenování zranitelností   PRAHA, 20. února 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího dotazování provedeného mezi českými a ...
13.02.2024
Průzkum provedený ve spolupráci s analytickou společností Canalys nabízí detailní pohled na některé z největších budoucích MSP trendů   PRAHA, 12. února 2024 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, představ ...
08.02.2024
Možnosti osobního rozvoje snižují pravděpodobnost odchodu z firmy u více než 90 % pracovníků PRAHA, 8. února 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, oznámil rozšíření Acronis MSP Academy, jejímž cílem je umožnit poskytovate ...
02.02.2024
Akciová společnost UNIKOM Kutná Hora je podnikem působícím v oblasti středočeského kraje. Společnost má široký rozsah činností z oblasti výroby, prodeje a služeb. K jejím hlavní činnostem patří prodej automobilů pro značky KIA, Citroen, Škoda a MG, d ...
30.01.2024
Firma využívá platformu Acronis Cyber Protect Cloud ke komplexní ochraně dat a IT bezpečnosti PRAHA, 30. ledna 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, oznámil, že česká společnost UNIKOM nasadila cloudové řešení Advanced Se ...
29.01.2024
Jednoduchost a uživatelská přívětivost řešení umožňuje snadné pochopení administrace firemních sítí PRAHA, 29. ledna 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že Střední ško ...
25.01.2024
Jako komplexně řešený trénink ve virtuální realitě pomáhá projekt Company (Un)Hacked, zvyšovat povědomí o kybernetické bezpečnosti a ochraně dat mezi zaměstnanci  Praha, 25. ledna 2024 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor s přidanou hodnotou (VAD) ...
24.01.2024
Nový nástroj nabízí firmám všech velikostí ochranu v podobě pokročilého zabezpečení na úrovni velkých společností a korporací PRAHA, 24. ledna 2024 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, představuje N-able ...