Mileniálové se pomalu stávají nejsilnější generací pracovní síly ve světě i v ČR a zpátky už cesta nevede. Jsou největšími participanty ve sdílené ekonomice a zároveň se jedná o nejvíce technologiemi propojenou generaci v historii. O jejich potřebě být neustále online už vyšlo mnoho textů, málokterý se ale soustředí na to, jak doopravdy vnímají svůj vztah s daty a zařízeními.

Aby tuhle mezeru zaplnil, Acronis mezi mileniály provedl průzkum, snažící se zodpovědět, jaký mají vztah ke dvěma technologiím, se kterými velmi často interagují: se smartphony a sociálními médii.

 

Rozvoj digitální identity…

Mileniálové jsou první a prozatím jedinou dospělou generací, kterou můžeme označit za nativně digitální a jež je proto úspěšnější v adaptování se na změny, které nové technologie do světa přinášejí. S rozvojem sdílené ekonomiky a sociálních médií se stává digitální propojení přirozeně důležitějším pro jejich osobní, profesionální i občanský život.

Z výzkumu Acronis vyplývá, že 37 procent mileniálů si své online identity váží „hodně“ a 14 procent uvedlo, že je to pro ně „to nejdůležitější“. Celých 75 procent z těch, kteří ztratili zařízení a data, se cítilo zničeně (19 procent) anebo rozčileně (56 procent).

Mileniálové si tedy povětšinou uvědomují, že se do digitálního světa přesouvá část vytváření a uchovávání vzpomínek, část jejich identity, a ztráta zařízení nebo obecněji přístupu k těmto datům pro ně dnes může být psychicky náročnější, než jak tomu bylo při podobné ztrátě jen deset let zpátky.

 

A následná závislost na přístupu k datům?

Vzhledem k přesunu větší či menší části jejich identity do digitálního světa dává smysl, že se někteří mileniálové zdají být závislými na svých zařízeních – 23 procent dotázaných přiznalo, že se cítí nervózní kdykoli, když u sebe nemají svůj mobil a dalších 26 procent se tak cítí občas.

Na druhou stranu, 51 procent z nich tyto pocity nepociťuje nebo nepřiznává. Navíc, 68 procent uvedlo, že se na mobil dívají maximálně jednou až třikrát do hodiny, což se nezdá být vysoké číslo. Můžeme tedy předpokládat, že pro většinu se smartphony nestaly předmětem vážnější závislosti.

 

A jak svá data chrání?

Ještě zajímavější jsou čísla hovořící o způsobu ochrany mobilních dat mileniálů: 18 procent uvedlo, že pro přístup do telefonu nepoužívají heslo ani technologii rozpoznávání obličeje. 19 procent využívá obě metody zároveň a zbylých 64 procent využívá pouze zabezpečení heslem.

Tato čísla sice podporují předchozí zjištění, že mileniálové na svých smartphonech nejsou závislí, zároveň ale naznačují, že mileniálové nedostatečně dbají na ochranu dat, která se stávají stále důležitějšími pro jejich osobní i profesní životy.

 

Myšlenka závěrem

Mileniálové, oproti přechozím generacím, tráví více času zíráním do obrazovek, více se upínají ke svým digitálním identitám a více závisí na mobilních zařízeních, což je důsledkem rapidní technologické proměny společnosti. Se změnami ale nedrží tempo v ochraně svých digitálních „domovů“ před potenciálními narušiteli a před takřka nevyhnutelnými ztrátami. Jedním z nejlepších řešení chránících před širokou škálou rizik je technologie zálohování. S Acronis True Image mají uživatelé možnost kolem svých dat na smartphonech i počítačích rozhodit bezpečnostní síť, která ochrání veškeré jejich fotky, dokumenty, hudbu, nastavení operačního systému i účty na sociálních médiích. Zálohování je rychlé a obnova ještě rychlejší, a navíc True Image umožňuje synchronizaci dat napříč všemi používanými zařízeními a cloudem, a ještě data efektivně ochrání před ransomwary.

Nenechávejte svá data bez ochrany. Začněte využívat Acronis True Image ještě dnes se 30 dny na vyzkoušení zdarma.

 

Zpracováno z anglických zdrojů Acronis

FacebookTwitterMore...