Home » Blog » 10 bizarních způsobů jak přijít o svá data: pomsta, řádění koček a rozmáchané děrné štítky
Doba čtení:
10 bizarních způsobů jak přijít o svá data: pomsta, řádění koček a rozmáchané děrné štítky
Způsobů jak přijít o svá data je stále více, jak vyplynulo z naší předvánoční soutěže uspořádané na lokálních facebookových stránkách Acronis.cz. Důvodem je především rozšiřující se spektrum zařízení, jež používáme k práci i v soukromí, a z toho vyplývající vyšší počet rizikových situací.
Účastnící soutěže se svěřili s mnoha příběhy ztráty dat popisujících většinou selhání techniky, krádeže zařízení, fyzické poškození počítačů či mobilů apod., které lze víceméně předvídat. Avšak nepředvídatelné či bizarní příběhy „ze života“ se dějí stále častěji – níže je uvedeno 10 nejzajímavějších:
Reinstalace počítače s cílem obejít uživatelské heslo – bez předchozího uložení dat;
Pomsta spolubydlícího, který přeznačil pevné disky tak, že došlo k přeformátování funkčního disku;
Vyhození mobilního telefonu značky Apple do odpadu dítětem, které bylo předtím poučeno, že ohryzky se vyhazují;
Nastavení mobilního telefonu do továrního nastavení, aniž by si uživatel uvědomil, že tím ztratí svá dosavadní data;
Pád mobilního telefonu do suchého WC;
Divoký rozchod, kdy počítač si odnesl jeden z partnerů a tomu druhému odmítl překopírovat jeho soubory;
Řádění domácích zvířat (koček), která v zápalu „boje“ zničila tablet s veškerými rodinnými fotografiemi;
Opomenutá platba k prodloužení služeb cloudového úložiště a následné smazání obsahu jejím poskytovatelem;
Očekávaný e-mail z Číny, který se neukázal očekávaným e-mailem ale pastí, jež po rozkliknuti zašifroval všechna data v počítači;
A poslední příklad, který ukazuje, že ztratit data bylo možné i před 30 lety: letní liják rozmáchal děrné štítky s daty narození všech spolužáků, kterým tehdy jeden ze soutěžících slíbil vygenerovat kondiciogramy.
„Soutěžní příběhy nám ukázaly, že v oblasti ochrany dat není v silách jednotlivce se připravit na všechny rizikové situace,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej řešení Acronis na českém a slovenském trhu. „Proto pravidelné zálohování dat zůstává základní obranou proti ztrátě vytvořené práce, vzpomínek či duševního vlastnictví. A to zejména dnes, kdy pro stále více lidí začíná hodnota digitálního majetku převyšovat hodnotu fyzických aktiv.“
JKC je slovenská IT společnost zaměřená na poskytování komplexních služeb v oblasti správy IT infrastruktury, kybernetické bezpečnosti a virtualizace. Svým klientů nabízí řešení šitá na míru – od monitorování a správy sítí (RMM) přes ochranu před úni ...
Doba, po kterou lze s přijatelným rizikem být bez důležitých dat, se dramaticky zkracuje
PRAHA, 26. listopadu 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, představil výsledky dotazování mezi svými českými a slovenskými IT partn ...
Digitální protějšek klíčových zaměstnanců umožňuje sdílet znalosti mnohem rychleji a efektivněji
PRAHA, 24. listopadu 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, představila řešení MyPersonas, nástroj pro genero ...
Aktualizace přináší vylepšené funkce, které zjednodušují ochranu a posilují compliance požadavky pro všechny organizace spravující kritické systémy
PRAHA, 12. listopadu 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, oznámil novou ...
Pouze desetina SMB firem považuje vlastní stav zabezpečení před kyber útoky za vyhovující
PRAHA, 10. listopadu 2025 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, že podle jejího průzkumu zaměřeného na MSP ...
Podniky hledají nástroje, jak zefektivnit firemní komunikaci a nepřicházet o obchodní příležitosti
PRAHA, 30. října 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení pro komunikaci, bezpečnost a správu v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího dot ...
Nová verze posiluje oblast bezpečnosti, aby splnila rostoucí požadavky uživatelů na kybernetickou ochranu
PRAHA, 22. října 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, oznámil uvedení nové verze svého integrovaného zálohovacího ...
Analýza s podporou AI umožňuje snižovat rizika závažných bezpečnostních hrozeb až o 60 % a zkrátit čas na řešení incidentů až o 55 %
PRAHA, 16. října 2025 – ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, že společnost N ...
Komunikační potřeby e-shopů nyní dokáží zvládat e-mailové nástroje postavené na AI
PRAHA, 9. října 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení pro komunikaci, bezpečnost a správu v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího zjištění čekají záka ...
Od aktuální verze také dochází k přehlednějšímu pojmenování jednotlivých produktů
PRAHA, 30. září 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, vylepšil svou MSP platformu Acronis Cyber Protect Cloud o další nové funkce. Ty zahr ...
K ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení používáme technologie, jako jsou soubory cookie. Děláme to, abychom zlepšili zážitek z prohlížení a zobrazovali personalizované reklamy. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.