Event image

GFI Software: třetina pracovních uživatelů se zpozdí s e-mailovou odpovědí o více než 1 den

Podniky hledají nástroje, jak zefektivnit firemní komunikaci a nepřicházet o obchodní příležitosti

PRAHA, 30. října 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení pro komunikaci, bezpečnost a správu v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího dotazování mezi českými a slovenskými partnery se velká část pracovníků zpožďuje s odpovědí na obchodní e-maily, když 37 % z nich odpoví nejdříve až následující den. Více než polovina tak činí z důvodu vysoké pracovní zaneprázdněnosti.

Elektronická pošta je v oblasti firemní komunikace standardním a dlouhodobě dominantním nástrojem. Objem pracovních e-mailů se každým rokem zvyšuje a klade na pracovní uživatele stále větší nároky. Ti buď musejí věnovat více času na zpracování příchozích e-mailů nebo na některé odpovídat s velkým zpoždění či dokonce vůbec. To se pak může projevit např. zpožděním projektů, delším vyřizování obchodních případů nebo ztrátou obchodních příležitostí.

Nejzajímavější zjištění z průzkumu zahrnují:

  • 16 % respondentů odpovědělo, že na pracovní e-maily odpovídají do 15 minut, 47 % odpoví v řádu hodin a 37 % za více než 1 den.
  • 80 % dotázaných uvedlo, že důvodem zpoždění je hlavně pracovní zaneprázdněnost, 41 % si chce kromě toho odpověď dobře promyslet a 27 % na e-mail často zapomene.
  • Reakcí na nezodpovězený důležitý e-mail je zavolání příjemci co nejdříve (25 %), posečkání do dalšího dne a následné připomenutí (53 %) a ponechání termínu odpovědi na příjemci (20 %).

Podniky a organizace proto hledají způsoby, jak zkrátit čas pracovníků s vyřizováním pošty, a přitom nepřicházet o obchodní příležitosti. Stále více z nich se zajímá o automatizaci odpovědí s podporou umělé inteligence (AI), která umožňuje pracovníkům obratem vyřizovat jednoduché, rutinní dotazy typu informace o produktu a soustředit se na komplexnější případy s vyšší obchodní hodnotou vyžadující lidskou asistenci, jako je třeba tvorba obchodních nabídek.

„Dříve jsme se setkávali s poměrně chladným postojem partnerů a zákazníků k technologii umělé inteligence – ale to se začíná měnit,“ řekl Michal Petrák, manažer obchodu v ZEBRA SYSTEMS. „Místo toho, abychom v první řadě viděli tu umělou inteligenci, která nás jednou všechny ovládne a připraví o pracovní místa, začínáme se na tyto nástroje dívat jako na něco, co nám může ušetřit spoustu času a odbourat řadu rutinních úkolů. A přesně takto funguje i řešení Eloquens AI.“

Eloquens AI je nástroj pro automatizaci podnikové e-mailové komunikace, který eliminuje neefektivní činnosti v podnikové e-mailové komunikaci. S využitím pokročilé technologie umělé inteligence AI a s možnostmi lidské asistence mění Eloquens způsob, jakým organizace všech velikostí a zaměření mohou zvládat intenzivní e-mailovou komunikaci.  Řešení nabízí okamžité, konzistentní a správné odpovědi postavené na znalostní bázi – 24 hodin denně a ve více než 160 jazycích. Umožňuje automaticky vyřizovat rutinní dotazy a dovoluje se soustředit na komplikovanější případy a produkty s vyšší hodnotou.

Mohlo by vás dále zajímat

02.12.2025
JKC je slovenská IT společnost zaměřená na poskytování komplexních služeb v oblasti správy IT infrastruktury, kybernetické bezpečnosti a virtualizace. Svým klientů nabízí řešení šitá na míru – od monitorování a správy sítí (RMM) přes ochranu před úni ...
26.11.2025
Doba, po kterou lze s přijatelným rizikem být bez důležitých dat, se dramaticky zkracuje PRAHA, 26. listopadu 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, představil výsledky dotazování mezi svými českými a slovenskými IT partn ...
24.11.2025
Digitální protějšek klíčových zaměstnanců umožňuje sdílet znalosti mnohem rychleji a efektivněji PRAHA, 24. listopadu 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, představila řešení MyPersonas, nástroj pro genero ...
12.11.2025
Aktualizace přináší vylepšené funkce, které zjednodušují ochranu a posilují compliance požadavky pro všechny organizace spravující kritické systémy PRAHA, 12. listopadu 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, oznámil novou ...
10.11.2025
Pouze desetina SMB firem považuje vlastní stav zabezpečení před kyber útoky za vyhovující PRAHA, 10. listopadu 2025 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, že podle jejího průzkumu zaměřeného na MSP ...
30.10.2025
Podniky hledají nástroje, jak zefektivnit firemní komunikaci a nepřicházet o obchodní příležitosti PRAHA, 30. října 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení pro komunikaci, bezpečnost a správu v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího dot ...
22.10.2025
Nová verze posiluje oblast bezpečnosti, aby splnila rostoucí požadavky uživatelů na kybernetickou ochranu PRAHA, 22. října 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, oznámil uvedení nové verze svého integrovaného zálohovacího ...
16.10.2025
Analýza s podporou AI umožňuje snižovat rizika závažných bezpečnostních hrozeb až o 60 % a zkrátit čas na řešení incidentů až o 55 % PRAHA, 16. října 2025 – ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, že společnost N ...
09.10.2025
Komunikační potřeby e-shopů nyní dokáží zvládat e-mailové nástroje postavené na AI PRAHA, 9. října 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení pro komunikaci, bezpečnost a správu v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího zjištění čekají záka ...
30.09.2025
Od aktuální verze také dochází k přehlednějšímu pojmenování jednotlivých produktů PRAHA, 30. září 2025 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, vylepšil svou MSP platformu Acronis Cyber Protect Cloud o další nové funkce. Ty zahr ...