Event image

SPOLEČNOST PRO PODPORU LIDÍ S MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM V ČESKÉ REPUBLICE

O zákazníkovi

Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice (SPMP) je organizace, která zastřešuje více než 70 pobočných spolků sdružujících rodiče s mentálním postižením či samotné postižené. Odhaduje se, že v České republice 1 – 3 % celé populace jsou lidé s mentálním postižením. Cílem SPMPCR je podporovat integraci těchto lidi a upozorňovat na to, že i oni mají standardní lidská práva, mohou pracovat, samostatně bydlet, navazovat vztahy a vést obvyklý život apod. Organizace se zasazuje o udržování svéprávnosti, snaží se řešit s rodiči otázku budoucnosti dětí, včetně v poslední době hodně diskutovaného tématu inkluze ve vzdělání a v dospělém životě.

Výzvy

Společnost sídlí v pražském Karlíně, kde jednak komunikuje se svými klienty a jednak se snaží pomáhat i lidem v jednotlivých regionálních spolcích. Činnost SPMP zahrnuje organizaci nejrůznějších společenských akcí a sociální poradenství ať již formou osobní, telefonickou nebo e-mailu. Sociální poradenství je stěžejní činností společnosti, na které navazují další aktivity jako podpůrné víkendy s terapeuty, pro rodiče dětí či sebeadvokační činnost lidí s mentálním postižením. Důležitou součástí aktivit je také organizace konferencí či seminářů, včetně zapojení do mezinárodních projektů. Zajišťováním všech těchto aktivit se zabývá cca 15 – 20 zaměstnanců včetně externistů, kteří se ročně věnují více než 150 klientům osobně v Praze a Brně a mnoha dalším telefonicky a po e-mailu, celkem pak více než 500 lidí z celé republiky ročně.
Pracovníci společnosti tím pádem poměrně masivně komunikují, ať již po telefonu, Skypu a v současné době především elektronickou poštou. Není žádnou výjimkou, když jednotliví pracovníci řeší týdně až 500 e-mailů (příchozích i odchozích). Řada z nich, zejména externisté, také pracují nejen v prostorách kanceláře, ale také z domova, z kaváren, na schůzkách či v dopravních prostředcích. Vzhledem k omezeným rozpočtům je navíc kladen důraz na co nejnižší náklady při komunikaci.

Řešení

V roce 2007 společnost nasadila komunikační řešení Kerio Connect, které je jednou z hlavních alternativ k Microsoft Exchange. E-mailový server Kerio Connect poskytuje e-mail, instant messaging, sdílené kalendáře a správu kontaktů ve většině poštovních klientů, IM klientů, webových prohlížečích a mobilních zařízeních.
V SPMP nahradilo Kerio Connect původní nezabezpečené mailhostingové řešení. Hlavními nedostatky předešlého emailového systému byla nízká kvalita služeb, malé schránky, nemožnost plné synchronizace a sdílení schránek apod. Nasazení nového řešení Kerio Connect nabídl externí IT administrátor, který s ním měl dobré zkušenosti v jiných společnostech. Hlavní motivem byl fakt, že Kerio Connect umožňuje plnou kontrolu nad administrací, je spolehlivý, a obsahuje kvalitní služby podpory a aktualizací. Systém momentálně v SPMP běží na Windows Server 2016, na hardwaru HP server ML110 a v kombinaci s antivirovým programem Sophos.

Přínosy

Hlavní výhodou Kerio Connect je vzhledem k mobilnímu stylu práce pracovníků SPMS snadný přístup k elektronické poště odkudkoliv přes chytrý telefon. Pracovníci si mohou poštu zkontrolovat na cestě či doma, aniž by museli mít neustále u sebe notebook. Velkou uživatelskou výhodou jsou sdílené kontakty, ke kterým funguje přístup odkudkoliv a nemusejí se vytvářet pro každého uživatele zvlášť – to je důležité především v kolektivu SPMP, který tvoří často matky s malými dětmi na částečný úvazek, kde tudíž dochází k častým personálním změnám, s požadavkem na flexibilní pracovní podmínky. Rovněž se používají funkcionality umožňující synchronizaci kalendáře a další formy spolupráce s brněnskou kanceláří.
SPMP se elektronickou poštou podařilo v podstatě nahradit kdysi běžnou poštovní komunikaci během organizace akcí, včetně přihlašování na konference, upozorňování, zasílání událostí do kalendáře, čímž se výrazně zlepšuje účast na konferencích. V roce 2017 došlo v rámci rozšíření částečných pracovních úvazků a k vyšší potřebě flexibilní práce z domova, a proto byl zvýšen počet licencí Kerio Connect z původních 10 na současných 15.

Dosažené cíle

„V průběhu let se elektronická pošta stala hlavní pracovním nástrojem k vyřizování naší agendy a k organizaci nejrůznějších aktivit. Vzhledem k flexibilitě a mobilitě naší práce je pro nás Kerio Connect neocenitelným pomocníkem, jsme s ním velmi spokojeni. Velmi si vážíme nezištné pomoci, díky které můžeme tento uživatelsky velmi přívětivý produkt využívat zdarma, a nyní i v rozšířeném počtu licencí.“

Camille Latimier, ředitelka Společnosti pro podporu lidí s mentálním postižením.

Případová studie ke stažení zde

Mohlo by vás dále zajímat

16.05.2025
Pouze 12 % společností se cítí plně chráněných proti sofistikovaným útokům na svá data PRAHA, 15. května 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že současný nárůst objemu dat a počtu úložišť vede ke ...
15.05.2025
PRAHA, 14. května 2025 – ZEBRA SYSTEM LLC, přední distributor cloudových služeb a služeb s přidanou hodnotou a sesterská firma společnosti ZEBRA SYSTEMS s.r.o., dnes oznámila rozšíření svého působení do Severní Ameriky a jmenování Paula Trefonase do ...
13.05.2025
Díky spojení Acronis XDR s oceňovaným firewallem Fortinet mohou MSP poskytovatelé minimalizovat síťové hrozby a zabránit budoucím útokům PRAHA, 13. května 2025 – Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, uved ...
29.04.2025
S časově náročnou tvorbou smysluplných odpovědí se při využívání elektronické pošty potýká 68 % podnikových uživatelů PRAHA, 29. dubna 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že v rámci dotazování m ...
25.04.2025
Spolupráce posiluje zaměření na potřeby lokálních MSP v oblasti EDR/XDR a ochrany M365 PRAHA, 24. dubna 2025 – Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, a ZEBRA SYSTEMS, přední distributor VAD v oblasti ochrany dat, k ...
16.04.2025
UEM řešení N-able nyní poskytují jednotný pohled na identifikaci, prioritizaci a reportování zranitelností v rámci všech hlavních operačních systémů   PRAHA, 16. dubna 2025 – ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedl ...
09.04.2025
Nový nástroj na ochranu identity detekuje a zastavuje útoky zaměřené na infiltraci organizací PRAHA, 9. dubna 2025 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, že společnost N-able představila Breach Pre ...
08.04.2025
Většina domácích uživatelů přesto považuje za nejdůležitější osobní fotky a videa,  dokumenty a kontakty, které mohou obsahovat citlivé informace, jsou až na druhém místě PRAHA, 8. dubna 2025 – Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické ...
19.03.2025
Jedinečné schopnosti v oblasti zabezpečení provozních technologií potvrzují rostoucí přijetí ze strany OEM výrobců. PRAHA, 19. března 2025 – Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, si nadále upevňuje svou p ...
14.03.2025
Mezi výrobci s nejvíce zranitelnostmi se vloni zařadili Linux, Microsoft a Google PRAHA, 13. března 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení pro bezpečnost a správu v podnikových sítích, uvedla, že podle aktuálních údajů z katalogu zjištěných ...