Téměř 60 % českých SMB podniků omezuje soukromý přístup na pracovní web

 Všeobecně tolerován je pouze přístup na zpravodajské servery

 PRAHA, 25. října 2016 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, zveřejnila výsledky svého lokálního průzkumu zaměřeného na problematiku využívání pracovního webového přístupu, který provedla v červnu mezi českými zákazníky a prodejními partnery. Podle tohoto průzkumu téměř 60 % malých a středních podniků (SMB) omezuje přístup svých pracovníků na pracovní web za soukromým účelem. V příštích 12 měsících se na zabezpečení firemního webového přístupu chce zaměřit 36 % dotázaných společností.

Klíčová zjištění lokálního průzkumu:

  • 41 % českých SMB firem umožňuje svým zaměstnancům přistupovat na pracovní web zcela bez omezení, 27 % naopak neumožňuje přístup za soukromými účely vůbec, a 30 % maximálně na jednu hodinu denně;
  • Pokud je soukromý přístup umožněn, pak jsou podniky svolné umožnit přístup na zpravodajské servery (96 %) a e-shopy (45 %), méně pak na sociální sítě, typicky Facebook (18 %) a streamování či stahování obsahu (18 %);
  • K nejvyššímu nárůstu nepracovního využívání webového připojení dochází během poledních přestávek (28 %), během sportovních přenosů (19 %), méně pak před dovolenými (9 %) a před vánocemi (4 %); 40 % respondentů toto nedokáže určit.

 

„Společně s ochranou e-mailů a ochranou přístupu z výměnných médií patří bezpečný webový přístup mezi hlavní úkoly podnikových IT administrátorů, když více než třetina z nich chce v příštím roce jeho zajištění věnovat nejvyšší prioritu,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej řešení GFI Software v České republice a na Slovensku. „Z průzkumu zároveň vyplývá, že minimálně 40 % českých SMB firem nemá kontrolu nad tím, jak jejich zaměstnanci využívají přístup k pracovnímu webu. Tyto firmy přitom mohou zavedením specializovaného řešení snížit rizika napadení podnikových sítí a řídit produktivitu svých pracovníků.“

Více informací můžete nalézt na http://gfi-software.cz/gfi-webmonitor/.

FacebookTwitterMore...