loader Logo

NAČÍTÁM...

Jak zabezpečit zákazníky s home office pracovníky?

Mnoho společností se v poslední době ocitlo v situaci, kdy většina jejich pracovníků musela začít pracovat na dálku – se všemi důsledky, které z toho vyplývají.  Jedním z nich je technické zabezpečení IT infrastruktur se změněnou topografií, což vytváří silný tlak na IT administrátory a poskytovatele řízených služeb (MSP) mající na starosti kontinuitu a zabezpečení technologické podpory. Zajištění podpory uživatelů mimo kancelář vyžaduje komplexní přístup a nástroje k eliminaci různých rizik.  

Sdílená zařízení, nechráněné routery…

Jakmile zaměstnanec pracuje z domu, IT administrátoři potřebují vyřešit několik problémů. Tím prvním je fakt, že zařízení nejsou chráněna firemním firewallem či integrovaným řešením pro řízení hrozeb (UTM). Dalším slabým místem jsou levné domácí routery a internetové brány bez jakéhokoliv zabezpečení. Uživatelé doma využívají svých osobních zařízení a někteří je dokonce sdílejí s dalšími členy své rodiny. Mnoho uživatelů také potřebuje mít přístup k pracovním souborům umístěným na firemní infrastruktuře prostřednictvím VPN spojení.

Jaká rizika z těchto skutečností vyplývají? Zařízení, která uživatelé využívají k práci, jsou náchylnější k infekci či krádežím dat v důsledku nakažených e-mailů, webových stránek a neaktualizovaného softwaru. Příčinou potíží ale mohou být i jiná riziková zařízení v domácí síti jako například nezabezpečené IoT nebo jiný počítač. Domácí wi-fi je navíc velmi nepředvídatelné prostředí se snadno uhodnutelným heslem, s továrně nastaveným přístupem k routeru a dalšími slabinami.

Jakmile se domácí uživatel věnuje práci ze soukromého zařízení, mizí důležitá bezpečnostní vrstva filtrování e-mailů a zvyšuje se riziko napadení infikovanou přílohou. Zpravidla ani nevyužívají zabezpečeného zálohování, takže nově vytvořená data existují jen v jedné kopii na domácím zařízení. Pokud IT správci nemají nainstalované agenty na soukromých zařízeních, přestávají mít přehled o využívané infrastruktuře, což může vést ke ztrátě důležitých firemních dat.

Ucelené RMM řešení

IT administrátoři a poskytovatelé řízených služeb se proto zejména nyní obracejí na platformy pro vzdálenou správu a monitoring (RMM). K aktuálně nejvyužívanějším platformám se řadí řešení z portfolia SolarWinds MSP, a to především SolarWinds Remote Monitoring and Management (RMM). Centralizovaná sada nástrojů pro správu a vzdálený monitoring s cloudovým managementem je určena zejména pro menší a začínající MSP poskytovatele. Větším a zavedeným MSP organizacím je určeno SolarWinds N-central.

SolarWinds RMM poskytuje profesionálním IT správcům všechny nástroje nezbytné ke vzdálené správě sítí, identifikaci úzkých míst, prevence kybernetických útoků, reportování a mnoha dalším aktivitám v multi-tenantním režimu. Díky zkušenostem se stovkami tisíc sítí a miliony koncových zařízení nabízí tato platforma řešení problémů ještě předtím, než dojde k výpadku infrastruktury.

Z pohledu práce na home office jsou pro MSP poskytovatele důležité zejména tyto funkčnosti SolarWinds RMM: 

  • Endpoint Protection – poskytující ochranu koncových zařízení proti malwaru a dalším hrozbám
  • Patch Management – nabízí vysoce automatizovaný způsob aktualizace softwaru na uživatelských počítačích
  • Web Protection – chrání uživatele před návštěvou kompromitovaných webových stránek, které mohou poškodit síť a zařízení k ní připojená
  • Remote Monitoring – snadné monitorování funkce pracovní stanic, síťových zařízení a mobilních zařízení z unifikované konzole
  • Backup & Recovery – záloha souborů a rychlá obnova v případě jejich ztráty
  • Email Security – zabezpečení e-mailové komunikace včetně zajištění obchodní kontinuity a archivace
  • Mobile Device Management – monitoring, aktualizace a evidence firemních i privátních mobilních zařízení
  • Remote Access – rychlé řešení uživatelských požadavků na opravu jakékoliv pracovní stanice
  • Password Management – zajišťuje bezpečný přístup s pomocí silných uživatelských hesel 
  • Reporting – generování potřebných reportů ke kvalitnějšímu rozhodování a přesvědčivé prezentaci přínosů svým zákazníkům

Práce z domu již asi zůstane důležitým prvkem fungování firem na současném trhu. IT správci se tomu budou muset přizpůsobit a být flexibilnější a produktivnější. Se SolarWinds RMM jako platformou řízených služeb jsou schopni rychle reagovat na změny a věnovat se většímu počtu zákazníků z jedné, centrální konzole.

Štěpán Bínek, Product Manager Cloud Services, Zebra systems 

Článek vyšel v časopisu Computerwolrd 9/2020



Kontaktujte nás

Důležité odkazy