Home » Blog » 10 bizarních způsobů jak přijít o svá data: pomsta, řádění koček a rozmáchané děrné štítky
Doba čtení:
10 bizarních způsobů jak přijít o svá data: pomsta, řádění koček a rozmáchané děrné štítky
Způsobů jak přijít o svá data je stále více, jak vyplynulo z naší předvánoční soutěže uspořádané na lokálních facebookových stránkách Acronis.cz. Důvodem je především rozšiřující se spektrum zařízení, jež používáme k práci i v soukromí, a z toho vyplývající vyšší počet rizikových situací.
Účastnící soutěže se svěřili s mnoha příběhy ztráty dat popisujících většinou selhání techniky, krádeže zařízení, fyzické poškození počítačů či mobilů apod., které lze víceméně předvídat. Avšak nepředvídatelné či bizarní příběhy „ze života“ se dějí stále častěji – níže je uvedeno 10 nejzajímavějších:
Reinstalace počítače s cílem obejít uživatelské heslo – bez předchozího uložení dat;
Pomsta spolubydlícího, který přeznačil pevné disky tak, že došlo k přeformátování funkčního disku;
Vyhození mobilního telefonu značky Apple do odpadu dítětem, které bylo předtím poučeno, že ohryzky se vyhazují;
Nastavení mobilního telefonu do továrního nastavení, aniž by si uživatel uvědomil, že tím ztratí svá dosavadní data;
Pád mobilního telefonu do suchého WC;
Divoký rozchod, kdy počítač si odnesl jeden z partnerů a tomu druhému odmítl překopírovat jeho soubory;
Řádění domácích zvířat (koček), která v zápalu „boje“ zničila tablet s veškerými rodinnými fotografiemi;
Opomenutá platba k prodloužení služeb cloudového úložiště a následné smazání obsahu jejím poskytovatelem;
Očekávaný e-mail z Číny, který se neukázal očekávaným e-mailem ale pastí, jež po rozkliknuti zašifroval všechna data v počítači;
A poslední příklad, který ukazuje, že ztratit data bylo možné i před 30 lety: letní liják rozmáchal děrné štítky s daty narození všech spolužáků, kterým tehdy jeden ze soutěžících slíbil vygenerovat kondiciogramy.
„Soutěžní příběhy nám ukázaly, že v oblasti ochrany dat není v silách jednotlivce se připravit na všechny rizikové situace,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej řešení Acronis na českém a slovenském trhu. „Proto pravidelné zálohování dat zůstává základní obranou proti ztrátě vytvořené práce, vzpomínek či duševního vlastnictví. A to zejména dnes, kdy pro stále více lidí začíná hodnota digitálního majetku převyšovat hodnotu fyzických aktiv.“
Zařízení umožňuje efektivněji čelit výzvám spojeným s rostoucím počtem cloudových aplikací a dramatickým nárůstem provozu v podnikových sítích
PRAHA, 24. července 2022 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, nově ...
Nová verze oceňovaného nástroje kybernetické bezpečnosti a ochrany dat dále zlepšuje ochranu proti moderním hrozbám
PRAHA, 16. července 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, oznámil, že jeden z jejích stěžejních produktů ...
Podle GFI Software je nejefektivnější obranou posílení ochrany firemní elektronické pošty
PRAHA, 24. června 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího dotazování provedeného mezi český ...
Klíčovou schopností IT administrátorů jsou obecné dovednosti při řešení problémů
PRAHA, 20. června 2024 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, že v rámci jejího dotazování téměř polovina jejích pr ...
Acronis XDR přináší kompletní, nativně integrovaný a vysoce efektivní nástroj kybernetické bezpečnosti ušitý na míru MSP poskytovatelům
PRAHA, 12. června 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, představuje Acronis XDR, nejn ...
ZEBRA dále rozšiřuje produktové portfolio, když letos přidala do své distribuce dvě nové značky
Praha, 10. června 2024 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor s přidanou hodnotou (VAD) v segmentu kybernetické ochrany, ocenila na svém každoročním setk ...
České firmy nicméně nemají vypracovaný detailní plán pro reakci na kybernetické incidenty
PRAHA, 30. května 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, představil výsledky dotazování mezi svými českými a slovenskými IT partnery ...
IT pracovníci čelí stále většímu rozptylování vedoucí k chybám a potenciálním finančním ztrátám
PRAHA, 28. května 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že komplikovanější IT infrastruktura a slož ...
Multi-tenantní řešení podporuje nasazení cloudu v SMB segmentu díky rozšířeným možnostem efektivnější správy Windows 365.
PRAHA, 22. května 2024 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, představuje produkt N- ...
Podle GFI Software má technické zabezpečení přístupu smysl hlavně v kombinaci s anti-phishingovými nástroji a školením uživatelů o metodách sociálního inženýrství
PRAHA, 16. května 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podni ...
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.