Home » Blog » 10 bizarních způsobů jak přijít o svá data: pomsta, řádění koček a rozmáchané děrné štítky
Doba čtení:
10 bizarních způsobů jak přijít o svá data: pomsta, řádění koček a rozmáchané děrné štítky
Způsobů jak přijít o svá data je stále více, jak vyplynulo z naší předvánoční soutěže uspořádané na lokálních facebookových stránkách Acronis.cz. Důvodem je především rozšiřující se spektrum zařízení, jež používáme k práci i v soukromí, a z toho vyplývající vyšší počet rizikových situací.
Účastnící soutěže se svěřili s mnoha příběhy ztráty dat popisujících většinou selhání techniky, krádeže zařízení, fyzické poškození počítačů či mobilů apod., které lze víceméně předvídat. Avšak nepředvídatelné či bizarní příběhy „ze života“ se dějí stále častěji – níže je uvedeno 10 nejzajímavějších:
Reinstalace počítače s cílem obejít uživatelské heslo – bez předchozího uložení dat;
Pomsta spolubydlícího, který přeznačil pevné disky tak, že došlo k přeformátování funkčního disku;
Vyhození mobilního telefonu značky Apple do odpadu dítětem, které bylo předtím poučeno, že ohryzky se vyhazují;
Nastavení mobilního telefonu do továrního nastavení, aniž by si uživatel uvědomil, že tím ztratí svá dosavadní data;
Pád mobilního telefonu do suchého WC;
Divoký rozchod, kdy počítač si odnesl jeden z partnerů a tomu druhému odmítl překopírovat jeho soubory;
Řádění domácích zvířat (koček), která v zápalu „boje“ zničila tablet s veškerými rodinnými fotografiemi;
Opomenutá platba k prodloužení služeb cloudového úložiště a následné smazání obsahu jejím poskytovatelem;
Očekávaný e-mail z Číny, který se neukázal očekávaným e-mailem ale pastí, jež po rozkliknuti zašifroval všechna data v počítači;
A poslední příklad, který ukazuje, že ztratit data bylo možné i před 30 lety: letní liják rozmáchal děrné štítky s daty narození všech spolužáků, kterým tehdy jeden ze soutěžících slíbil vygenerovat kondiciogramy.
„Soutěžní příběhy nám ukázaly, že v oblasti ochrany dat není v silách jednotlivce se připravit na všechny rizikové situace,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej řešení Acronis na českém a slovenském trhu. „Proto pravidelné zálohování dat zůstává základní obranou proti ztrátě vytvořené práce, vzpomínek či duševního vlastnictví. A to zejména dnes, kdy pro stále více lidí začíná hodnota digitálního majetku převyšovat hodnotu fyzických aktiv.“
Pouze 12 % společností se cítí plně chráněných proti sofistikovaným útokům na svá data
PRAHA, 15. května 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že současný nárůst objemu dat a počtu úložišť vede ke ...
PRAHA, 14. května 2025 – ZEBRA SYSTEM LLC, přední distributor cloudových služeb a služeb s přidanou hodnotou a sesterská firma společnosti ZEBRA SYSTEMS s.r.o., dnes oznámila rozšíření svého působení do Severní Ameriky a jmenování Paula Trefonase do ...
Díky spojení Acronis XDR s oceňovaným firewallem Fortinet mohou MSP poskytovatelé minimalizovat síťové hrozby a zabránit budoucím útokům
PRAHA, 13. května 2025 – Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, uved ...
S časově náročnou tvorbou smysluplných odpovědí se při využívání elektronické pošty potýká 68 % podnikových uživatelů
PRAHA, 29. dubna 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že v rámci dotazování m ...
Spolupráce posiluje zaměření na potřeby lokálních MSP v oblasti EDR/XDR a ochrany M365
PRAHA, 24. dubna 2025 – Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, a ZEBRA SYSTEMS, přední distributor VAD v oblasti ochrany dat, k ...
UEM řešení N-able nyní poskytují jednotný pohled na identifikaci, prioritizaci a reportování zranitelností v rámci všech hlavních operačních systémů
PRAHA, 16. dubna 2025 – ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedl ...
Nový nástroj na ochranu identity detekuje a zastavuje útoky zaměřené na infiltraci organizací
PRAHA, 9. dubna 2025 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, že společnost N-able představila Breach Pre ...
Většina domácích uživatelů přesto považuje za nejdůležitější osobní fotky a videa, dokumenty a kontakty, které mohou obsahovat citlivé informace, jsou až na druhém místě
PRAHA, 8. dubna 2025 – Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické ...
Jedinečné schopnosti v oblasti zabezpečení provozních technologií potvrzují rostoucí přijetí ze strany OEM výrobců.
PRAHA, 19. března 2025 – Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, si nadále upevňuje svou p ...
Mezi výrobci s nejvíce zranitelnostmi se vloni zařadili Linux, Microsoft a Google
PRAHA, 13. března 2025 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení pro bezpečnost a správu v podnikových sítích, uvedla, že podle aktuálních údajů z katalogu zjištěných ...
K ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení používáme technologie, jako jsou soubory cookie. Děláme to, abychom zlepšili zážitek z prohlížení a zobrazovali personalizované reklamy. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.