Home » Blog » 10 bizarních způsobů jak přijít o svá data: pomsta, řádění koček a rozmáchané děrné štítky
Doba čtení:
10 bizarních způsobů jak přijít o svá data: pomsta, řádění koček a rozmáchané děrné štítky
Způsobů jak přijít o svá data je stále více, jak vyplynulo z naší předvánoční soutěže uspořádané na lokálních facebookových stránkách Acronis.cz. Důvodem je především rozšiřující se spektrum zařízení, jež používáme k práci i v soukromí, a z toho vyplývající vyšší počet rizikových situací.
Účastnící soutěže se svěřili s mnoha příběhy ztráty dat popisujících většinou selhání techniky, krádeže zařízení, fyzické poškození počítačů či mobilů apod., které lze víceméně předvídat. Avšak nepředvídatelné či bizarní příběhy „ze života“ se dějí stále častěji – níže je uvedeno 10 nejzajímavějších:
Reinstalace počítače s cílem obejít uživatelské heslo – bez předchozího uložení dat;
Pomsta spolubydlícího, který přeznačil pevné disky tak, že došlo k přeformátování funkčního disku;
Vyhození mobilního telefonu značky Apple do odpadu dítětem, které bylo předtím poučeno, že ohryzky se vyhazují;
Nastavení mobilního telefonu do továrního nastavení, aniž by si uživatel uvědomil, že tím ztratí svá dosavadní data;
Pád mobilního telefonu do suchého WC;
Divoký rozchod, kdy počítač si odnesl jeden z partnerů a tomu druhému odmítl překopírovat jeho soubory;
Řádění domácích zvířat (koček), která v zápalu „boje“ zničila tablet s veškerými rodinnými fotografiemi;
Opomenutá platba k prodloužení služeb cloudového úložiště a následné smazání obsahu jejím poskytovatelem;
Očekávaný e-mail z Číny, který se neukázal očekávaným e-mailem ale pastí, jež po rozkliknuti zašifroval všechna data v počítači;
A poslední příklad, který ukazuje, že ztratit data bylo možné i před 30 lety: letní liják rozmáchal děrné štítky s daty narození všech spolužáků, kterým tehdy jeden ze soutěžících slíbil vygenerovat kondiciogramy.
„Soutěžní příběhy nám ukázaly, že v oblasti ochrany dat není v silách jednotlivce se připravit na všechny rizikové situace,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej řešení Acronis na českém a slovenském trhu. „Proto pravidelné zálohování dat zůstává základní obranou proti ztrátě vytvořené práce, vzpomínek či duševního vlastnictví. A to zejména dnes, kdy pro stále více lidí začíná hodnota digitálního majetku převyšovat hodnotu fyzických aktiv.“
Nové řešení od N-able dává všem MSP do rukou špičkový nástroj pro zabezpečení zákaznických IT infrastruktur
PRAHA, 22. dubna 2024 – Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, představuje produkt N-able Managed ...
Acronis nyní nabízí jednu z nejucelenějších MSP platforem kybernetické ochrany
PRAHA, 16. dubna 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, přidal do své MSP platformy Acronis Cyber Protect Cloud řadu nových funkcí, včetně AI ...
Útoků na zranitelné systémy dnes nejsou ušetřeny ani malé firmy a organizace
PRAHA, 4. dubna 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení pro bezpečnost a správu v podnikových sítích, uvedla, že podle aktuálních údajů z katalogu zjištěných zranit ...
Zabezpečené zálohování a rychlá obnova dat v prostředí Acronis eliminuje dopady případných provozních výpadků
PRAHA, 26. března 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, oznámil, že česká společnost Wittmann Battenfeld CZ vyu ...
Vítejte ve světě, kde kybernetická bezpečnost není jen módním slovem, ale základním pilířem našich životů. Vítejte v digitální džungli, kde každý klik může být pastí a každý e-mail hrozbou. Zatímco ještě na začátku našeho tisíciletí patřily zkušeno ...
5 klíčových doporučených opatření pro případ kybernetického útoku
PRAHA, 14. března 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že úspěch kybernetického útoku dramaticky roste s podceňováním hrozeb ze st ...
EDR, zálohování a pravidelné školení je nejefektivnější kombinací kybernetické ochrany
PRAHA, 6. března 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, zveřejnil výsledky Acronis Cyberthreats Report, pravidelné půlroční zprávy o ky ...
3 TB dat uložené v archivačním řešení poskytují autentické a nezpochybnitelné podklady v rámci probíhajících řízení
PRAHA, 27. února 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že společnost D.A.S., posk ...
Nejnovější verze podnikové kybernetické ochrany od Acronis nabízí nejrychlejší obnovu po kybernetickém útoku či ztrátě dat
PRAHA, 21. února 2024 – Acronis, globální lídr na trhu řešení kybernetické ochrany, uvedl Acronis Cyber Protect 16, nejnovější ...
Nejvíce dotázaných spatřuje možnou pomoc umělé inteligence pro skenování zranitelností
PRAHA, 20. února 2024 – Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího dotazování provedeného mezi českými a ...
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.